Riedučių istorija

Nustebsite sužinoję, kad riedučiai su ratukais vienoje eilėje buvo sukurti anksčiau, nei riedučiai keturiais ratukais išdėstytais eilėje po du. Riedučių istorija prasidėjo dar 1700-aisiais, kai vienas vokietis sugalvojo medinius ratukus pritvirtinti prie medinių lentelių ir jas prisitvirtino prie savo batų.Taip prasidėjo riedučių istorija
1863 metais amerikietis sukūrė riedučių dvejomis poromis ratukų modelį, kuris tapo visame pasaulyje populiaria preke.

Riedučių istorija prasidėjo su Scott ir Brennan Olsen

1980 metais Scott ir Brennan Olsen’ai , du broliai iš Minnesotos, JAV sugalvojo, kad riedučiai būtų puikus būdas treniruotis ledo rituliui, ne sezono metu, kadangi tuo medu ledu arenų nebuvo. Jie kūrė ir tobulino prieš tai senai žinomą riedučių dizainą ir neilgai trukus pradėjo gamintis riedučius , panašius į tuos, kuriuos mes žinome dabar, savo tėvų rusyje. Ne už ilgo daugybė ledo ritulio žaidėjų, slidinėtojų ir pažiūžų mėgėjų pastebėjo šį naują išradimą ir vasarą Minnesotos gatvėse buvo daugybė žmonių važinėjančių nauju išradimu – riedučiais.

riedučių istorija riedučiai

Riedučiai tapo bendriniu pavadinimu

Laikui bėgant rinkodaros specialistai labai išpopuliarino riedučius ir kompanija ‘Rollerblade’ tapo žinoma visame pasaulyje.
Šiandien yra per 60 riedučių gamintojų, tačiau Rollerblade yra vis dar laikomas bato su pritvirtintais ratukais išradėja. Riedučiai turi per 200 patentų ir 116 registruotų tiesioginių platintojų.

riedučių istorija riedučiai keturi ratukai

Riedučių istorija faktais

  • 1983 Scott Olson išrado riedučius ir pavadino juost „Rollerblade“ ir terminą „rollerblading“ , kas tiesiogiai verčiant reikštų važinėjimąsi riedučiais. Ilgą laiką tai buvo vieninteliai gaminami riedučiai. Tačiau pradėjus masinę gamybą, jie turėjo nemažai dizaino ir naudojimo problemų. Juos buvo sunku užsidėti bei reguliuoti, taip pat jie labai kaupė žemes ir purvą, tad ratukai kirsdavosi. Patys ratukai taip pat buvo lengvai pažeidžiami, o naudojami seno modelio stabdžiai , montuoti ant riedučio priekio, buvo neefektyvūs. Netrukus broliai Olsonai pardavė ‘Rollerblades’ kompaniją ir nauji jos savininkai padarė keleta pakeitimų. Pirmi stipriai modifikuoti riedučiai buvo pavadinti ‘Lightning TRS’. Riedučių korpusui gaminti buvo pradėtas naudoti stiklo pluoštas, ratukai buvo žymiai geriau apsaugoti, riedučius buvo lengviau apsimauti ir reguliuoti, o gale buvo montuojamas rimtesnis stabdis. Po ‘Lightning TRS’ sėkmes , greitai atsirado ir naujos riedučių kompanijos, tokios kaip Ultra Wheels, Oxygen, K2 ir kitos.
  • 1989 kompanija ‘Rollerblade’ pristatė modelius ‘Marco’ ir ‘Aeroblade’, kurie turėjo tris užsegamus užraktus riedučiams, vietoj labai ilgų raištelių.
  • 1990 kompanija ‘Rollerblade’ pradėjo naudoti stiklo pluoštu stiprintą termoplastiką savo riedučių gamybai. Tai leido sumažinti riedučių svorį net 50 procentų!
  • 1993 kompanija ‘Rollerblade’ sukūrė naują stabdžių dizainą. Stabdžio pagrindas buvo stiklo pluostas. Pats stabdis buvo tvirtinimas vieno iš riedučių gale ir buvo reguliuojamas. Stabdis nuleidžamas už paskutinio ratuko ir yra arti žemės, tad norint stabdyti tereikia vieną koja ištiesti į priekį ir stabdis liečia žemę. Toks stabdymas padidino stabdymo saugumą, kadangi anksčiau reikėjo stipriai pakelti riedučio priekį į viršų, kad stabdis siektų žemę.
  • Riedučių istorija tęsiasi iki šių dienų

Riedučiai | Kaip pradėti

Close Menu